Faceți căutări pe acest blog

joi, 13 ianuarie 2011

Mirajul reducerilor: Cum poti sa dai aproape 180 de lei pe ceva pe care nu ai fi dat 100 si sa consideri ca ai facut o economie?- analiza

     Ma indreptam intr-o zi catre casa, cu gandul la ale mele. Cu coada ochiului observ ceva si intorc capul fara sa-mi dau seama. Intr-o vitrina, pe manechin, era un pulovers cam in stilul de care chiar aveam nevoie. Ma uit la pret si ezit. Frumos si modelul si culoarea, insa pretul sarea usor peste ceea ce eram dispusa sa dau pe el. 
     O promotie trona mandra afisata pe toate geamurile. Cumperi de 300 de lei, platesti jumate! Imi spun: uite o oferta buna, asa parca ar merita. Intru si incep sa caut. Imi iau puloverul, mai pun o bluza, niste tricouri, o pereche de manusi si ma duc la casa cu un morman in brate. 
     O fata draguta imi calculeaza tot si ma anunta amabila ca totalul este de 298 de lei si nu ma incadrez in promotie. Ma indrept catre cel mai apropiat raft, mai insfac un tricou si rezolv problema. Am fost mandra tot drumul de economia facuta, mai ales ca drumul a fost destul de scurt. 
     Ajunsa acasa, am insirat pe pat tot ce am luat. Am stat, m-am uitat lung. O intrebare mi-a aparut in minte, o intrebare care – ciudat lucru – nu izbuteste sa-si faca decat rareori loc in febra cumparaturilor, cand esti inca la magazin. Cum poti sa dai aproape 180 de lei pe ceva ce nu ai fi dat 100 si sa consideri ca ai facut o economie? 
     Well, nu este o gandire prea smart, dar este tipic omeneasca. 
     Una peste alta, m-am ales cu puloverul dorit, insa la suprapret, si cu o gramada de topuri in culori pe care nu am la ce sa le asortez. Acum, am de ales. Astept vara ca sa le port fara nimic altceva sau… la primul salariu arunc un ochi pe la reduceri dupa un pulover sau doua potrivite.
                                                                                                      (hotnews.ro)

     Acest articol prezinta, intr-o maniera obiectiva, tentatia indivizilor, in special a genului feminin, de a nu rezista reducerilor si ofertelor promotionale din magazine.
     Dupa parerea mea, orice persoana care gaseste o atractie in domeniul modei, este cu siguranta ademenita de reducerile sezoniere. Fie ca vrem sau nu, cu totii suntem parca vrajiti de etichetele si panourile rosii pe care scrie “SALE”, cu totii ne dorim sa cumparam tot magazinu si de aceea, obtinem o suma mare de bani de oriunde pentru a ne achizitiona cat mai multe produse, mergand pe ideea “Nu rata ocazia!”.
     Acest miraj, o adevarata slabiciune pentru noi oamenii, reprezinta o problema ingrijoratoare in zilele noastre. Nu este benefic sa fim usor influentati doar de cateva panouri comerciale colorate, care practic scad adaosul major al comerciantilor, ofera posibilitatea de achizitionare la un pret accesibil, dar printr-o publicitate excesiva si inselatoare. Abia la final realizam ca de fapt am cheltuit un buget mai mare decat cel initial propus si chiar consideram deja unele obiecte aproape nefolositoare, cumparate pur si simplu pentru a umple cosul.
     Reducerile, in opinia mea, infatiseaza doar o tactica de marketing a complexelor comerciale: ei adopta aceasta masura cu precizia unor scoruri duble sau chiar mai mari decat in restul anului. De aceea, cred ca ar trebui sa fim mai cumpatati si sa stabilim dinainte un buget aproximativ dedicat exclusiv cumparaturilor.
Mădă

4 comentarii:

  1. Bineinteles ca toti ne lasam indusi in eroare de acele panouri colorate cu "SALE" insa, daca stam sa ne gandim mai bine,pretul redus este de fapt pretul real al produsului.Totul e neasteptat de accesibil si din aceasta cauza multi isi achizitioneaza cele mai multe haine in aceasta perioada..si de ce sa nu fim cinstiti?Tuturor ne sclipesc ochii la "lucrul" mult dorit la jumatete de pret:D

    RăspundețiȘtergere
  2. Intr-o prvinta ai dreptate, cumparatorii sunt 'pacaliti' de aceste oferte, dar daca privim problema si din alt unghi aceasta este singura sansa de a cumpara produsele la pretul real, la un pret accesibil. Daca am avea o alternativa, adica daca am putea cumpara produsele la pretul real tot timpul anului, reducerile nu ar mai avea acelasi efect.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, sunt de acord cu opinia ta. Reducerile au un scop bine definit, ofera posibilitatea cumparatorilor de a cumpara multe la un pret accesibil.
    Insa, eu m-am referit strict la faptul ca suntem parca vrajiti de acest curent, daca il pot numi asa, fiind influentati in privinta bugetului initial propus pt o zi de shopping, doar pentru ca nu rezistatam etichetelor "SALE" :"Plec de acasa cu suma de 200 de lei, dar in final cumpar de 450". Ideea e: "sa ne mentinem pe pozitii, fetelor!"

    RăspundețiȘtergere
  4. subiect de actualitate. interesant, bravo

    RăspundețiȘtergere